Bentlie eigenschappen en functionaliteiten op een rij
Waarom is Bentlie de beste keuze?
Een goede vraag! Wij krijgen vaak de vraag wat het verschil is tussen Bentlie en andere software voor duurzame inzetbaarheid, vitaliteit en werkgeluk. Software vergelijken is best moeilijk, zeker als je geen software deskundige bent. En toch wil je de beste keuze maken.

7 dingen die je alleen met Bentlie kan
Eén ding hebben Bentlie, Johan en TipTrack gemeen: organisaties helpen de inzetbaarheid van medewerkers te verbeteren. Maar er zijn gelukkig ook grote verschillen.
We hebben een lange lijst van eigenschappen die belangrijk voor je (kunnen) zijn. En we hebben ook naar twee belangrijke marktpartijen gekeken, Johan en TipTrack. We horen graag feedback als we onvolledig zijn.
1. Compleet
Alle tools die je nodig hebt
Bentlie is het meest uitgebreide platform:
- Duurzame Inzetbaarheid Scan
- Medewerkerstevredenheidsonderzoek
- Gespreksmodule (externe) DI-professional met medewerker
- Dashboard
- Content management
Hiermee dekt Bentlie alle mogelijke terreinen van de DI professional af. De flexibiliteit van het platform maakt het voor iedere DI professional en organisatie bruikbaar.

2. Eigen CMS
Volledige vrijheid in platform
Wil je een platform gebruiken als je niks zelf kunt doen of aanpassen en altijd hulp moet vragen? In Bentlie doe je alles zonder hulp van een accountmanager, supportmedewerker of developer.
Verstuur zelf eenvoudig je vragenlijsten, pas alles naar wens aan aan en maak je eigen rapportages. Je zet zo bijvoorbeeld heel eenvoudig je eigen (of cao-)maatregelen in.
Gewoon. Helemaal. Zelf.

3. Eigen regie
Medewerker én/of professional in regie
In Bentlie ben jij, de professional, degene die over de verschillende vragenlijsten, maatregelen, doelen en gesprekken gaat. Jij kiest het moment van versturen of afnemen. Kortom, jij als DI professional hebt de regie om tools aan te bieden.
Dit verlaagt de drempel voor de medewerker. Andere DI-apps en -platforms vereisen initiatief van de medewerker. Dat ontbreekt bij veel medewerkers, zo leert de praktijk. Zelfs bij medewerkers die aan DI werken, blijkt het niet makkelijk de app ‘levend’ te houden.
Maar uiteindelijk blijft de medewerker zelf de regie houden. Jouw medewerkers kiezen wanneer en op welke manier ze hier invulling aan geven. Maar in Bentlie is de drempel voor actie van de medewerker tot een minimum beperkt.
Zo is iedereen op het juiste moment in regie voor maximale effectiviteit.

4. Specifieke maatregelen
Maatregelen aan specifieke antwoorden koppelen
Stel je voor: een medewerker een lage score op een specifiek onderwerp. Je kunt je vast voorstellen dat een kleine onvoldoende andere maatregelen behoeft dan een héle lage score.
In Bentlie kun je specifieke maatregelen aan specifieke antwoorden koppelen. Je kunt dit verder specificeren door verschillende vragenlijsten met verschillende maatregelen in te zetten per afdeling, locatie of functie.
Zo is het aanbod voor je medewerker altijd optimaal.

5. Korte periodieke metingen
Korte terugkerende vragenlijsten
Met een medewerkerstevredenheidsonderzoek kun je veel informatie achterhalen. Met een korte vervolgmeting kun je bijsturen op onderdelen met de meeste ontwikkelmogelijkheden. Bijvoorbeeld met een pulse meting of een eNPS (employee Net Promotor Score). Super handig!
Bentlie biedt als enige platform de mogelijkheid tot een eNPS en makkelijk in te stellen korte vragenlijsten.

6. Business propositie
Ook voor externe HR-professionals
Ben jij een HR-consultant, -adviseur of werk je misschien bij een arbodienst? Bentlie kan door alle externe HR-professionals bij alle cliëntorganisaties ingezet worden door specifieke inrichting van het systeem. Ken bijvoorbeeld verschillende rollen toe om de toegang tot onderdelen, (persoons)gegevens en vragenlijsten te beheren en beveiligen.
Met Bentlie zit je niet vast aan een extern opgestelde providerboog. Want je bent volledig vrij in het aanbod dat je op het platform biedt. Denk aan het aanbieden van eigen diensten.

7. Huisstijl
Interface die bij je organisatie past
We vinden dat ons platform er goed uitziet.
Maar als je het platform, vragenlijsten en maatregelen in jouw huisstijl wil, dan is dat geen probleem!
Andere platforms bieden alleen een standaard look-and-feel en je kunt alleen je eigen logo uploaden.

Volledige lijst met features
Hieronder geven we je een volledige lijst met features om een goede vergelijking tussen Bentlie, Johan en TipTrack te maken.
Bentlie | Johan | TipTrack | |
Regie bij zowel HR-professional als medewerker | |||
Implementatie is snel - binnen 5 minuten live | |||
Platform met volledige vrijheid (CMS) | |||
Koppeling met jouw HR-informatiesysteem | Aanvraag | ||
Systeem klaar voor gebruik met volledige inrichting en content | |||
Support via e-mail en telefoon | |||
DI-Scan gratis toegankelijk voor persoonlijk gebruik | |||
Gratis en vrijblijvende demo |
Bentlie | Johan | TipTrack | |
Duurzame Inzetbaarheid Scan | |||
Medewerkerstevredenheidsonderzoek | |||
Gespreksmodule | |||
Dashboard |
Bentlie | Johan | TipTrack | |
Lineair | |||
NPS (Net Promotor Score) | |||
Meerkeuze | |||
Vrije invoer | |||
Toelichting per vraag mogelijk | |||
Antwoordoptie ‘niet van toepassing’ |
Bentlie | Johan | TipTrack | |
Periodieke DI-Scan | |||
Periodieke MTO | |||
eNPS (employee Net Promotor Score) | |||
Pulse onderzoek | Aanvraag | ||
Werkgelukonderzoek | |||
Vitaliteitsonderzoek | |||
Vragenlijst sociale veiligheid | |||
Vragenlijst werksfeer | |||
Onboardinggesprek | |||
Exitgesprek | |||
etc. |
Bentlie | Johan | TipTrack | |
ISO 27001 | |||
NEN 7510 | |||
Data encryptie | |||
GDPR compliant | |||
Standaard SSL | |||
Hosting op eigen server | Aanvraag |
Bentlie | Johan | TipTrack | |
Sjablonen en voorbeelden voor DI-scan beschikbaar | |||
Templates en voorbeelden voor MTO beschikbaar | |||
Maatregelen en scans aangepast op functie, afdeling en locatie |
Bentlie | Johan | TipTrack | |
Sjablonen en voorbeelden van content en maatregelen beschikbaar | |||
Eigen vragenlijsten samenstellen en aanpassen | |||
Maatregelen toevoegen (eigen, externe en cao) | |||
Maatregelen direct koppelen aan antwoordmogelijkheden | |||
Doelen opstellen en aan maatregelen koppelen | |||
Vragenlijst als sjabloon opslaan | |||
Ongelimiteerd aantal vragenlijsten versturen | |||
Ongelimiteerd aantal vragen per vragenlijst | |||
Onboardinggesprek | |||
Vragenlijsten in verschillende onderwerpen opdelen |
Bentlie | Johan | TipTrack | |
Eigen moment van versturen kiezen en uitvoeren | |||
Self registration vragenlijst via link | |||
Uploaden van deelnemerslijst en groepenindeling met behulp van spreadsheet | |||
Directe communicatie met deelnemers en respondenten vanuit het systeem | |||
Reminder e-mails automatisch versturen | |||
Verschillende beheerdersrollen met specifieke gebruikersrechten | |||
Resultaten eenvoudig te exporteren naar excel | |||
Automatisch versturen van vragenlijst op zelf gekozen momenten | |||
Mogelijkheid tot pauzeren van deelnemer | |||
Niet gevoelig voor storing of internetuitval door automatisch opslaan van resultaten | |||
Filteren van resultaten per groep |
Bentlie | Johan | TipTrack | |
Realtime inzicht in grafieken e.d. | |||
Geaggregeerde data | |||
Engagement statistieken | |||
Resultaten en rapportage van vragenlijsten delen |
Bentlie | Johan | TipTrack | |
Kick back fee | |||
Voor meerdere opdrachtgevers in te zetten | |||
Eigen strategische partners uitkiezen voor complementair aanbod | |||
Gebruik van eigen merknamen in producten (scans, vragenlijsten) |
Bentlie | Johan | TipTrack | |
Maatwerk is eenvoudig mogelijk | |||
Huisstijl (kleuren, font) is aan te passen | Aanvraag | ||
Eigen logo gebruiken | |||
Geschikt voor mobiel en tablet | |||
Communicatiepakket met posters en e-mails | |||
Gesprekskaart beschikbaar | |||
Aanpasbaar aantal personen voor anonimiteit | Aanvraag | ||
API beschikbaar |
Klaar om duurzame inzetbaarheid te verbeteren?
Je weet nog niet precies hoe het Bentlie platform werkt? Is het niet slim om dat alsnog te doen?
Vul het formulier in voor een live tour van 45 minuten door het Bentlie platform met één van onze product-specialisten.
We nemen binnen één werkdag contact met je op.
- Introductie van alle productfuncties
- Extra aandacht voor de onderdelen waarin jij geïnteresseerd bent
- Antwoord op al je vragen
De keuze is aan jou.